Hallo, Mijn blog is verhuist!

In 6 seconds word je automatisch doorgestuurd naar
ankeloves.nl
.

dinsdag 18 oktober 2011

Mike & Sjaak & een Knuffel

Afgelopen jaar is Sjaak, de vader van Mike overleden. Sjaak had kanker. Een klote ziekte waaraan hij helaas is overleden.
De tijd terug draaien kan niet, de ziekte weg toveren kon ook niet.

Ik ben blij dat ik Sjaak nog heb mogen leren kennen, het waren 3 bijzondere maanden. Wat bijzonder maakte is dat alle dingen die er niet toe doen weg vallen, contact wat er was, was puur, echt en oprecht.
Er ontstond ruimte voor vragen, stilte en er gewoon 'zijn'.


Mike had nog een aantal vragen voor zijn vader die hij nooit had durven te stellen. Nu was het de tijd.

Maar waarom stellen we de vragen gewoon niet 'nu' zonder ziekte, zonder een afscheid in het vooruitzicht.....

Mike deed het, en WAUW wat was het resultaat groot. Het moment dat Sjaak met zijn zieke lichaam opstond om Mike een Mega knuffel te geven staat in mijn geheugen gegrift......


Op Standupinspiration heeft Mike zijn verhaal verteld. Daarvan is een opname gemaakt.


Zo mooi en bijzonder dat Sjaak uit zijn comfort zone durfde te stappen, Hij zijn zoon kon en wou zien, en vervolgens de knuffel door gaf aan andere mensen in zijn omgeving.

Trots ben ik op Mike, dat hij deze stap durfde te zetten, en vervolgens ook op zijn eigen manier de knuffel door geeft, nu nog iedere dag......


7 opmerkingen:

  1. Lieve Anke, Het betekent veel voor me dat dat jij er bij was.

    Door jou is de zwaarte van de situatie lichter geworden.

    Ik vindt jou gaaf!

    Mike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje jongens, ik heb het filmpje nog niet eens gezien (doet het niet op de Ipad) en zit al met kippenvel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben ik toch blij met zulke mooie mensen in mijn omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig voorbeeld van de "pay it forward" gedachte, zelfs over de dood heen! Ook geraakt door de ontroerende video... Dank voor het delen!Lieve groet, Rombout

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het raakt me, de woorden die ik mag ontvangen na aanleiding van mijn blog, via mijn Blog, Twitter, Facebook, mail en IRL ......

    WOUW ...... en dank je wel voor jou reactie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Vraag eens om een knuffel, want dan gebeuren er wonderen...". Wauw, heel mooi! :-) Knuffel van jullie buurman.

    BeantwoordenVerwijderen