Hallo, Mijn blog is verhuist!

In 6 seconds word je automatisch doorgestuurd naar
ankeloves.nl
.

maandag 2 januari 2012

Een gouden randje!

En dan is het 2012, een nieuwjaar, een nieuw hoofdstuk in mijn levensboek. Nieuwsgierig ben ik, naar wat er gaat komen, ik voel dat er veranderingen gaan komen, maar welke???
Ik hoop dat zoeken, vinden wordt.

Ik heb de behoefte om terug te kijken op een dynamisch jaar. Een jaar met een gouden randje.
8 maanden hebben in het teken gestaan van 'ziek zijn en beter worden'. En JA ik ben beter, gezond en kan alles weer :-)

Afgelopen week heb ik het boek KanjerGuusje 'mijn leven is van mij' gelezen. Diep geraakt was ik door de woorden die de vader van Guusje schreef over het proces van ziekte, afscheid nemen en alles wat daar bij komt kijken van zijn dochter Guusje. Hij en zijn gezin, zijn hun dochter en zus kwijt. Een mooi blond meisje van 10....
Mike en zijn familie, zijn Sjaak kwijt, een mooie sterke man.....
Klote Kanker!!!
Voor iedereen is het proces van ziekte anders, en hoe je daar mee om gaat helemaal.


Toch kan ik mijn ziek zijn en het verlies van Sjaak een gouden randje geven. Zo veel liefde, aandacht en verbondenheid tussen de tranen en moeilijke momenten door. Dat maakt leven, loslaten en afscheid nemen makkelijker. Ik hoop dat dat voor de familie van Guusje ook geldt.

Ik mag verder leven met een gezond lichaam, nieuwe dingen ontdekken, fijne momenten koesteren, genieten van vrienden en familie, dromen en plannen maken. Nu ik weet hoe het voelt dat je 'plotseling' ziek kan worden geeft mij dat nog meer energie om te leven en te genieten in het hier en nu.

Dankbaar ben ik! Voor de vrienden in mijn leven, mijn familie, mijn fijne 'thuis', Mike en zijn liefde...
In 2011, zorgde zij voor veel gezelligheid, bijzondere momenten, speciale gebeurtenissen en veel plezier. 

JA ik heb het goed! :-)

En 2012, ik ga er een mooi jaar van maken! 

2 opmerkingen:

  1. Lieve schat,

    ik denk dat ik ook wel voor een reeks andere spreek als ik zeg dat wij ook dankbaar zijn voor jou in ons leven. Ons gesprek rondom een kampvuur in dat bos enkele maanden geleden komt nog regelmatig langs in mijn gedachte.

    Enkele centimeters boven deze tekst hangt een briefje op mijn scherm met mijn affirmatietekst die ik daaruit heb gehaald. Het zal nog wel een tijdje duren voor ik er echt ben, maar ik ben in ieder geval op weg, dankzij jou (en mike).

    Jij bent lief,
    Bas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dit bedoel ik nou! Dankbaar voor de mensen in mijn leven :-) :-) :-)

    Dank je wel Bas, voor wie je bent en hoe jij je leven leeft!
    Enne dat blokje hout, 2012 gaat ook een speciaal jaar voor jou worden....

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen