Hallo, Mijn blog is verhuist!

In 6 seconds word je automatisch doorgestuurd naar
ankeloves.nl
.

dinsdag 13 maart 2012

Zou ik het kunnen???

Aangaan is mijn woord voor 2012. En dat ga ik doen :-)

Geinspireerd door een collega, mijn bankrekening en bovenal, zou ik het kunnen, ik wil de uitdaging aangaan. Minimaal 4 weken leven van 35 euro p.w. Het Nibud vertelde mij dat ik van 5,75 voedingsgeld per dag zou kunnen rond komen. Dat is 40,25 per week. Omdat ik nog best veel spullen in huis heb, vind ik dat ik het met minder moet doen.



Waarom wil ik dit aangaan?
  • Ik wil bewuster geld uitgeven, en ook bewuster leven.
  • Zou ik met minder geld ook minder gelukkig zijn?
  • De creativiteit in mijzelf, wil ik wakker maken.
  • Ik heb een modaal inkomen, dus eigenlijk zou ik niet rood 'mogen' staan.
  • Omdat er vele mensen zijn die met minder moeten doen. 
Ik ben benieuwd hoe ik over 4 weken het bovenstaande terug zal lezen. En wat mijn bevindingen dan zullen zijn.  
 
Mijn auto moet ik gebruiken voor mijn werk, die kosten zullen niet onder de 35 euro vallen, maar ik ga wel registeren hoeveel privé km's ik maak en of dat ook minder kan. 

Het Roken is ook een uitdaging die ik wil aangaan. Kan ik dat dan nog wel betalen? Of is dit de ultieme uitdaging om er nu eindelijk eens mee te stoppen ;-) 

Morgen ga ik beginnen. Ik heb net 35 euro gepind, een kasboekje gemaakt waarin ik alles zal bijhouden.
Al het kleingeld in huis heb ik verzameld in een spaarpotje. Dit wordt mijn nood potje. 

Mijn roze nood potje

Ik zal regelmatig blogs schrijven en budgetteer tips zijn van harte welkom!
De komende week ga ik mij verdiepen wat er via internet te verzamelen valt betreft dit onderwerp.

Ik vind het spannend om aan te gaan. Ben benieuwd hoe het voor mij is en wat mijn omgeving er van zal merken. Maar ik ga het doen!!!!!


PS
Als je mij wilt vergelijken met iemand die met een minimum inkomen moet rond komen, dan is dat niet realistisch. Ik heb een auto, de vaste lasten worden betaald, en kleren heb ik op het moment niet nodig. Ik ben me daar zeker bewust van.

2 opmerkingen:

  1. WOW! Anke..

    ik (be-)leef dit de afgelopen maanden.. b-i-j-n-a geen geld..'nét wel versus nèt niet' kunnen rondkomen.. af & toe met 'tranen op de bank'.. én terug naar (als luxe!) 1 cappuccino in de kroeg/week!
    Voor mij is/was het een -bewustwording-
    Trek ik dít leven.. wíl ik zó leven..
    (in de maanden september t/m december heb ik m'n huisraad geminimaliseerd naar 1/3) Het voelt -letterlijk- als lasten-verlicht-ing.. ik heb minder.. hoef minder 'mee te sjouwen' of (zoals ik gister las op 't labeltje van YogiTea: "Travel light"
    Door dàt leven, cq deze levenswijze.. kook ik beter (alles wat over is: diepvries), snoep ik minder (alleen pure chocola) en wordt ik steeds productiever.. zie mezelf steeds beter.. wàt wil IK.. hoé wil ik 't.. wààr.. wannéér..
    En, Marktplaats is m'n beste maatje geworden. Ik heb er gemiddeld tussen 50 en 60 artikelen op staan: weg-er-mee!

    Ik wens je veel plezier! Succes & sterkte. Om terug-te-schakelen uit je 'comfort-zone' naar 'n tandje minder!

    Fijne dag, mét een grote glimlach!
    Groetsels, Jurgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie uitdaging! Dus.... naar de markt (efficient, vers, goedkoop, denk om het kopen van wat langer houdbare groentes), meer water en thee drinken ipv sap/frisdrank, restjes eten in de diepvries, en meer creatiefs ;)

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen