Hallo, Mijn blog is verhuist!

In 6 seconds word je automatisch doorgestuurd naar
ankeloves.nl
.

dinsdag 20 maart 2012

De 1e week zit erop.

De 1e week zit erop :-)

Wat me het meest is opgevallen aan mijn budget week, is dat ik regelmatiger, gezonder en vooral bewuster eet. Ik had dit van te voren niet zo sterk en voelbaar verwacht :-)
Ik ben aan de ene kant wat meer tijd kwijt met boodschappen doen, koken en planning maken. Ook het bonnetjes gedoe kost tijd.


Maar eigenlijk levert het ook tijd op want ik doe 2x per week boodschappen en hoef niet iedere dag na te denken wat ik ga eten. Levert trouwens ook rust op.

Financiƫn
Al met al ben ik 22,46 aan boodschappen kwijt geweest. Dit kwam ook doordat ik nog eten in de diepvries had. Eigenlijk 11,21 want ik was vanavond 4e in de rij bij de jumbo, dus ik kreeg mijn boodschappen van 11,23 gratis. Leuk cadeau :-)
Ik heb ook bijgehouden wat ik heb bespaart. Wat zou ik anders wel gekocht hebben. Ik kwam tot een bedrag van 101,67. Een erg hoog bedrag wat ik anders ongemerkt had uitgegeven. 

Roken
Helaas lukt het stoppen met roken nog niet en was ik daar teveel geld aan kwijt. Nu ik het net bij elkaar heb opgeteld, schrok ik van het hoge bedrag, dus hopelijk is dat voor komende week een extra motivatie!!!! En veel gezonder voor mijn lijf!!!!!

Opbiechten
Wel moet ik opbiechten dat ik heb gezondigd :-( afgelopen zondag erg genoten van wijntjes en bitterballen op het terras. Kosten 20 euro. Mijn nood potjes is dus een stuk leger.  Maar erg bewust van deze luxe genoten!!!!

Uitje
Ook onze museum jaarkaart gebruikt. Deze was al betaald maar nog steeds niet gebruikt. Eindelijk eens in Utrecht naar het museum geweest. Toch raar dat mijn budget week een extra motivatie is om naar het museum te gaan.


Wat ik heb gemist?
  • Bio appelsap
  • Mijn kastje waar normaal altijd wel wat lekkers in te vinden is, en nu een droge rijstwafel.  
Dillema
Waar ik tegen aan loop is dat ik over het algemeen biologisch spullen wil kopen en die zijn toch een stuk duurder. Ik heb dat deze week niet gedaan en dat voelt toch niet goed. Een uitdaging voor komende week. 


 Al met al viel het mij dus mee, maar ja dit was nog maar week 1. Hoe zal het zijn als mijn diepvries eten op is? En als ik niet stop met roken? Een onverwachtse grotere uitgave moet doen? 

Op naar week 2.....

1 opmerking: